• książka

Traktat o harmonii 1722. Księga III. Zasady kompozycji. Księga IV. Zasady akompaniamentu

WPROWADZENIE INDEKS NAJWAŻNIEJSZYCH TERMINÓW I POJĘĆ NOTA EDYTORSKA JEAN PHILIPPE RAMEAU, TRAKTAT O HARMONII (1722) KSIĘGA III. ZASADY KOMPOZYCJI ROZDZIAŁ I Wprowadzenie do praktyki muzycznej ROZDZIAŁ II O basie fundamentalnym ROZDZIAŁ III... czytaj wiecej

Traktat o harmonii 1722. Księga - okładka książki
137.03 zł
  • Wyślemy w czasie: 24h
  • Status: Pozycja dostępna

WPROWADZENIE

INDEKS NAJWAŻNIEJSZYCH TERMINÓW I POJĘĆ

NOTA EDYTORSKA

JEAN PHILIPPE RAMEAU, TRAKTAT O HARMONII (1722)

KSIĘGA III. ZASADY KOMPOZYCJI

ROZDZIAŁ I
Wprowadzenie do praktyki muzycznej
ROZDZIAŁ II
O basie fundamentalnym
ROZDZIAŁ III
O akordzie doskonałym, od którego rozpoczynamy kompozycję czterogłosową
ROZDZIAŁ IV
O następstwie akordów
ROZDZIAŁ V
Kilka reguł, których należy przestrzegać
ROZDZIAŁ VI
O akordzie septymowym
ROZDZIAŁ VII
Uwagi o dysonansie
ROZDZIAŁ VIII
O tonacji i skali
ROZDZIAŁ IX
O harmonicznym prowadzeniu konstrukcji wielogłosowej kiedy bas jest prowadzony
w sposób diatoniczny
ROZDZIAL X
O basse-continuë
ROZDZIAŁ XI
O ruchu basu, który zarazem wpływa na ruch akordów oraz o tym co łączy akord
będący w przewrocie z jego postacią zasadniczą
ROZDZIAŁ XII
Ciąg dalszy reguł wyprowadzonych z powyższego przykładu
ROZDZIAŁ XIII
O kadencji doskonałej
ROZDZIAŁ XIV
O nucie prowadzącej i sposobie rozwiązywania wszystkich dysonansów
ROZDZIAŁ XV
O undecymie zwanej kwartą
ROZDZIAŁ XVI
O kadencji nieregularnej
ROZDZIAŁ XVII
O różnych możliwych i powiązanych ze sobą wariantach w ruchu basu, które w żaden
sposób nie zmieniają następstw głosów wyższych
ROZDZIAŁ XVIII
O sposobie przygotowywania dysonansów
ROZDZIAŁ XIX
O przypadkach, w których dysonansów nie da się przygotować
ROZDZIAŁ XX
Szczegółowe omówienie różnych możliwych wariantów przebiegu basu w zależności
od rodzajów użytych w nim dysonansów
ROZDZIAŁ XXI
O akordzie z sekundą
ROZDZIAŁ XXII
O tonacjach i skalach w ogólności
ROZDZIAŁ XXIII
O przechodzeniu z jednej tonacji do drugiej, co również zwiemy „modulowaniem”
ROZDZIAŁ XXIV
Ciąg dalszy reguł omawianych w poprzednim rozdziale
ROZDZIAŁ XXV
W jaki sposób odczytać akordy, które należy zbudować na nutach basu w dowolnym
jego przebiegu
ROZDZIAŁ XXVI
O sposobie używania septymy na wszystkich dźwiękach danej tonacji w ruchu
diatonicznym
ROZDZIAŁ XXVII
O tym, jak różne dźwięki należące do kilku następujących po sobie akordów mogą
być tym samym dysonansem i jak należy je rozwiązywać na dźwięki, które wydają
się być dźwiękami obcymi
ROZDZIAŁ XXVIII
O wszystkich odstępstwach od reguł, a zwłaszcza o kadencji zwodniczej
ROZDZIAŁ XXIX
O akordzie z kwintą zwiększoną
ROZDZIAŁ XXX
O akordzie nonowym
ROZDZIAŁ XXXI
O akordzie undecymowym, zwanym akordem z kwartą
ROZDZIAŁ XXXII
O akordzie z septymą zwiększoną
ROZDZIAŁ XXXIII
O akordzie z sekundą zwiększoną i jego przewrotach
ROZDZIAŁ XXXIV
O chromatyce
ROZDZIAŁ XXXV
O sposobie użycia tego, o czym dotąd powiedziano
ROZDZIAŁ XXXVI
O konstrukcji dwugłosowej
ROZDZIAŁ XXXVII
O ukośnym brzmieniu półtonu
ROZDZIAŁ XXXVIII
O sposobie tworzenia melodii ponad basem
ROZDZIAŁ XXXIX
O melodii figurowanej czyli o supozycji
ROZDZIAŁ XL
O sposobie tworzenia basu fundamentalnego pod napisanym już dessus
ROZDZIAŁ XLI
Sposób komponowania [partii] basse continuë do napisanego już dessus
ROZDZIAŁ XLII
Praktyczne uwagi do poprzedniego rozdziału
ROZDZIAŁ XLIII
O tym, na co należy zwracać uwagę w kompozycji na dwa, trzy i cztery głosy
ROZDZIAŁ XLIV
O rysunku [tematu], imitacji i fudze
KSIĘGA IV. ZASADY AKOMPANIAMENTU
ROZDZIAŁ I
Jak odczytywać interwały na klawiaturze
ROZDZIAŁ II
Czym różnią się interwały majorowe od minorowych, a czym interwały czyste
od zwiększonych lub zmniejszonych
ROZDZIAŁ III
O układzie ręki i ułożeniu palców
ROZDZIAŁ IV
O sposobie odnajdywania akordów na klawiaturze
ROZDZIAŁ V
Uwagi praktyczne o wszystkich akordach
ROZDZIAŁ VI
O tonacjach i skalach
ROZDZIAŁ VII
O porządku, który winien być obecny w następstwie akordów budowanych
na kolejnych dźwiękach każdej tonacji
ROZDZIAŁ VIII
Nadrzędne reguły
ROZDZIAŁ IX
O różnych akordach, które winny się pojawić po akordzie septymowym
zbudowanym na tym samym stopniu
ROZDZIAŁ X
O akordzie z sekundą
ROZDZIAŁ XI
O akordach sekstowych
ROZDZIAŁ XII
O akordzie z sekundą zwiększoną i jego przewrotach
ROZDZIAŁ XIII
O akordach supozycyjnych
ROZDZIAŁ XIV
Uwagi o zależnościach między wszystkimi powyższymi akordami
ROZDZIAŁ XV
O sposobie przygotowywania i rozwiązywania wszystkich dysonansów, dzięki czemu wiemy, w jakiej jesteśmy tonacji; oraz o akordach, które należy zbudować na każdej nucie owej tonacji
ROZDZIAŁ XVI
O chromatyce
ROZDZIAŁ XVII
Uwagi podsumowujące różne następstwa akordów
ROZDZIAŁ XVIII
Reguły niezbędne dla dobrego akompaniamentu
ROZDZIAŁ XIX
O sposobie cyfrowania basse continuë oraz o tym, jak rozpoznać oznaczone różnymi
cyframi akordy
ROZDZIAŁ XX
Jak odnaleźć te nuty basu, na których powinny być zbudowane określone akordy

SUMMARY
BIBLIOGRAFIA

  • Wydawca:Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
  • Autor:Jean Philippe Rameau
  • Rok wydania: 2022
  • Oprawa: twarda
  • Ilość stron: 332
  • Wymiar: 205x295 mm
  • EAN:9788382880120
  • ISBN: 978-83-8288-012-0
  • Data: 2022-03-17
  • ID: 521579
Przesyłka Krajowa:

Poczta Polska - odbiór w placówce pocztowej

Czas transportu** 2-3 dni robocze
Forma płatności: Wartości towarów*:
do 149.99 od 150 od 240 od 299
Przelew 9,90 8,90 7,90 gratis!
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl 9,90 8,90 7,90 gratis!
Pobranie 12,90 11,90 10,90 gratis!

KURIER Pocztex – dostawa do klienta

Czas transportu** 1-2 dni robocze
Forma płatności: Wartości towarów*:
do 149.99 od 150 od 240 od 299
Przelew 10,90 9,90 8,90 gratis!
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl 10,90 9,90 8,90 gratis!
Pobranie 13,90 11,90 10,90 gratis!

ORLEN Paczka – odbiór w punkcie

Czas transportu** 1-2 dni robocze
Forma płatności: Wartości towarów*:
do 149.99 od 150 od 240 od 299
Przelew 9,70 8,70 8,70 gratis!
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl 9,70 8,70 8,70 gratis!
Pobranie*** 11,70 10,70 10,70 gratis!

Paczkomaty 24/7 InPost

Czas transportu** 1-2 dni robocze
Forma płatności: Wartości towarów*:
do 149,99 od 150 od 240 od 299
Przelew 12,90 12,90 12,90 gratis!
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl 12,90 12,90 12,90 gratis!
Pobranie 13,90 13,90 13,90 gratis!

Przesyłka kurierska INPOST – dostawa do klienta

Czas transportu** 1-2 dni robocze
Forma płatności: Wartości towarów*:
do 149.99 od 150 od 240 od 299
Przelew 12,90 12,90 12,90 gratis!
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl 12,90 12,90 12,90 gratis!
Pobranie 13,90 13,90 13,90 gratis!

Przesyłka kurierska GLS – dostawa do klienta

Czas transportu** 1-2 dni robocze
Forma płatności: Wartości towarów*:
do 149.99 od 150 od 240 od 299
Przelew 19,90 19,90 19,90 gratis!
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl 19,90 19,90 19,90 gratis!
Pobranie 21,90 21,90 21,90 gratis!
Przesyłka Zagraniczna:
Poczta Polska przesyłka zagraniczna
Czas transportu** 6-7 dni robocze
Karta wyliczany automatycznie
* Koszt dostawy wg wartości zamówionych towarów (ceny brutto w PLN)
** UWAGA: Całkowity czas realizacji zamówienia to suma czasu potrzebnego na skompletowanie, zapakowanie i dostarczenie zamowienia do firmy pocztowej lub kurierskiej (oznaczony przy każdym produkcie - wyślemy w czasie: 24 h, 48 h, 2-4 dni, 3-5 dni, 7 dni, 14 dni, 21 dni, 30 dni) i czasu potrzebnego firmie pocztowej lub kurierskiej na dostarczenie przesyłki do nabywcy (czas transportu podany w tabeli). Podane informacje o czasie realizacji liczone są w dniach roboczych.
Koszt dostawy na paragonie/fakturze zostanie wliczony proporcjonalnie do cen towarów.
*** Płatność za pobraniem do 400 zł

Czas realizacji zamówienia
=
skompletowanie, zapakowanie i dostarczenie zamowienia do firmy pocztowej lub kurierskiej
+
czas transportu przez pocztę lub kuriera
Inni Klienci kupili również