- książka
Dyrektorium o posłudze i życiu kapłanów
Dyrektorium o posłudze i życiu kapłanów wydane przez Kongregację ds. Duchowieństwa to wznowienie bardzo ważnego dokumentu zarówno dla duszpasterzy, jak i wiernych. Więź wspólnoty zawiązana pomiędzy kapłanami i świeckimi, wsparta autentyczną troską i modlitwą,... czytaj wiecej
- Wydawca:Pallotinum
- Ilość stron: 111
- ISBN: 83-7014-472-1

9.49 zł
- Wyślemy w czasie: 7 dni
- Status: Pozycja dostępna
Dyrektorium o posłudze i życiu kapłanów wydane przez Kongregację ds. Duchowieństwa to wznowienie bardzo ważnego dokumentu zarówno dla duszpasterzy, jak i wiernych. Więź wspólnoty zawiązana pomiędzy kapłanami i świeckimi, wsparta autentyczną troską i modlitwą, powinna stać się trwałym fundamentem życia kościoła, do czego szczególną zachętą jest publikowany dokument.
Dokument zachęca: Za naszych czasów, podobnie jak w każdej epoce dziejów «potrzeba Kościołowi głosicieli Ewangelii, znawców ludzkiej natury; tych którzy przenikają tajniki serca współczesnego człowieka, dzielą jego radości i nadzieje, niepokoje i smutki, a jednocześnie są oddani kontemplacji i rozmiłowani w Bogu. Dlatego - mówił Ojciec Święty, mając na uwadze konkretnie rechrystianizację Europy, ale wypowiadając słowa o treści uniwersalnej - potrzebni są nowi święci. Winniśmy prosić Pana, aby umocnił w Kościele ducha świętości i posłał nam nowych świętych, by głosili Ewangelię współczesnemu światu».[15] Trzeba pamiętać, że niemało współczesnych ludzi wytwarza sobie obraz Chrystusa i Kościoła przede wszystkim pod wpływem wyświęconych szafarzy. Coraz bardziej więc konieczne jest, aby dzięki świadectwu prawdziwie ewangelicznego życia byli oni «żywym i przejrzystym obrazem Chrystusa Kapłana».[16] Zbawcze działanie Chrystusa zmierza do dwóch nierozłącznych celów. Z jednej strony przyświeca mu cel, który moglibyśmy nazwać intelektualnym: nauczanie rzesz, które były jak owce nie mające pasterza (por. Mt 9,36), kierowanie ludzkich umysłów ku nawróceniu (por. Mt 4,17). Drugi cel, to poruszanie serc słuchaczy do żalu i pokuty za popełnione grzechy oraz wprowadzanie ich na drogę wiodącą do przyjęcia Bożego przebaczenia. Tak też dzieje się dzisiaj: «wezwanie do nowej ewangelizacji jest nade wszystko wezwaniem do nawrócenia».[17] Kiedy Boże słowo oświeci umysł człowieka i poruszy jego wolę, wyzwalając ją z grzechu, działanie ewangelizacyjne osiąga szczyt w owocnym uczestnictwie w sakramentach, a zwłaszcza w celebracji Eucharystii. Jak uczył Paweł VI «właściwym zadaniem ewangelizującego jest tak wykształcić w wierze, aby ona doprowadziła poszczególnych chrześcijan do sakramentów, jako do sakramentów wiary prawdziwie przeżywanych, a nie do gnuśnego ich przyjmowania lub czucia do nich odrazy».[18] Ewangelizacja obejmuje: zwiastowanie, świadectwo, dialog i służbę, opierając się na połączeniu trzech nierozdzielnych elementów, jakimi są: głoszenie słowa, posługa sakramentalna i przewodzenie wiernym.[19] Nie miałoby sensu przepowiadanie, które by ciągle nie formowało wiernych i nie wiodło do praktyki sakramentów. Pozbawione byłoby sensu też uczestnictwo w sakramentach, oderwane od pełnej akceptacji wiary i zasad moralnych, lub nie wypływające ze szczerego nawrócenia serca. Z duszpasterskiego punktu widzenia pierwsze miejsce w porządku działania przysługuje przepowiadaniu.[20] W porządku zamierzenia lub celowości pierwsze miejsce należy przyznać sprawowaniu sakramentów, zwłaszcza pokuty i Eucharystii.[21] celko dzięki harmonijnemu połączeniu obu funkcji można zapewnić integralność duszpasterskiej posługi kapłana i nowej ewangelizacji. (KONGREGACJA DS. DUCHOWIEŃSTWA, Dyrektorium o posłudze i życiu kapłanów Tota Ecclesia, 1,15-21)
Dokument zachęca: Za naszych czasów, podobnie jak w każdej epoce dziejów «potrzeba Kościołowi głosicieli Ewangelii, znawców ludzkiej natury; tych którzy przenikają tajniki serca współczesnego człowieka, dzielą jego radości i nadzieje, niepokoje i smutki, a jednocześnie są oddani kontemplacji i rozmiłowani w Bogu. Dlatego - mówił Ojciec Święty, mając na uwadze konkretnie rechrystianizację Europy, ale wypowiadając słowa o treści uniwersalnej - potrzebni są nowi święci. Winniśmy prosić Pana, aby umocnił w Kościele ducha świętości i posłał nam nowych świętych, by głosili Ewangelię współczesnemu światu».[15] Trzeba pamiętać, że niemało współczesnych ludzi wytwarza sobie obraz Chrystusa i Kościoła przede wszystkim pod wpływem wyświęconych szafarzy. Coraz bardziej więc konieczne jest, aby dzięki świadectwu prawdziwie ewangelicznego życia byli oni «żywym i przejrzystym obrazem Chrystusa Kapłana».[16] Zbawcze działanie Chrystusa zmierza do dwóch nierozłącznych celów. Z jednej strony przyświeca mu cel, który moglibyśmy nazwać intelektualnym: nauczanie rzesz, które były jak owce nie mające pasterza (por. Mt 9,36), kierowanie ludzkich umysłów ku nawróceniu (por. Mt 4,17). Drugi cel, to poruszanie serc słuchaczy do żalu i pokuty za popełnione grzechy oraz wprowadzanie ich na drogę wiodącą do przyjęcia Bożego przebaczenia. Tak też dzieje się dzisiaj: «wezwanie do nowej ewangelizacji jest nade wszystko wezwaniem do nawrócenia».[17] Kiedy Boże słowo oświeci umysł człowieka i poruszy jego wolę, wyzwalając ją z grzechu, działanie ewangelizacyjne osiąga szczyt w owocnym uczestnictwie w sakramentach, a zwłaszcza w celebracji Eucharystii. Jak uczył Paweł VI «właściwym zadaniem ewangelizującego jest tak wykształcić w wierze, aby ona doprowadziła poszczególnych chrześcijan do sakramentów, jako do sakramentów wiary prawdziwie przeżywanych, a nie do gnuśnego ich przyjmowania lub czucia do nich odrazy».[18] Ewangelizacja obejmuje: zwiastowanie, świadectwo, dialog i służbę, opierając się na połączeniu trzech nierozdzielnych elementów, jakimi są: głoszenie słowa, posługa sakramentalna i przewodzenie wiernym.[19] Nie miałoby sensu przepowiadanie, które by ciągle nie formowało wiernych i nie wiodło do praktyki sakramentów. Pozbawione byłoby sensu też uczestnictwo w sakramentach, oderwane od pełnej akceptacji wiary i zasad moralnych, lub nie wypływające ze szczerego nawrócenia serca. Z duszpasterskiego punktu widzenia pierwsze miejsce w porządku działania przysługuje przepowiadaniu.[20] W porządku zamierzenia lub celowości pierwsze miejsce należy przyznać sprawowaniu sakramentów, zwłaszcza pokuty i Eucharystii.[21] celko dzięki harmonijnemu połączeniu obu funkcji można zapewnić integralność duszpasterskiej posługi kapłana i nowej ewangelizacji. (KONGREGACJA DS. DUCHOWIEŃSTWA, Dyrektorium o posłudze i życiu kapłanów Tota Ecclesia, 1,15-21)
- Wydawca:Pallotinum
- Rok wydania: 2003
- Oprawa: miękka
- Ilość stron: 111
- Wymiar: 148x210 mm
- EAN:9788370144722
- ISBN: 83-7014-472-1
- Data: 2009-06-04
- ID: 145815
Przesyłka Krajowa: | |||||||||
Poczta Polska - odbiór w placówce pocztowej Czas transportu** 2-3 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 8,90 | 7,90 | 6,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 8,90 | 7,90 | 6,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 10,90 | 9,90 | 8,90 | gratis! | |||||
KURIER Pocztex – dostawa do klienta Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 9,90 | 8,90 | 7,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 9,90 | 8,90 | 7,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 12,90 | 10,90 | 9,90 | gratis! | |||||
ORLEN Paczka – odbiór w punkcie Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 9,70 | 8,70 | 8,70 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 9,70 | 8,70 | 8,70 | gratis! | |||||
Pobranie*** | 11,70 | 10,70 | 10,70 | gratis! | |||||
Paczkomaty 24/7 InPost Czas transportu** 1-2 dni robocze |
|||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149,99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 11,90 | 11,90 | 11,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 11,90 | 11,90 | 11,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 13,90 | 13,90 | 13,90 | gratis! | |||||
Przesyłka kurierska INPOST – dostawa do klienta Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 11,30 | 11,30 | 11,30 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 11,30 | 11,30 | 11,30 | gratis! | |||||
Pobranie | 12,50 | 12,50 | 12,50 | gratis! | |||||
Przesyłka kurierska GLS – dostawa do klienta Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 17,90 | 17,90 | 17,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 17,90 | 17,90 | 17,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 19,90 | 19,90 | 19,90 | gratis! | |||||
Przesyłka Zagraniczna: | |||||||||
Poczta Polska przesyłka zagraniczna Czas transportu** 6-7 dni robocze | |||||||||
Karta | wyliczany automatycznie | ||||||||
* Koszt dostawy wg wartości zamówionych towarów (ceny brutto w PLN) ** UWAGA: Całkowity czas realizacji zamówienia to suma czasu potrzebnego na skompletowanie, zapakowanie i dostarczenie zamowienia do firmy pocztowej lub kurierskiej (oznaczony przy każdym produkcie - wyślemy w czasie: 24 h, 48 h, 2-4 dni, 3-5 dni, 7 dni, 14 dni, 21 dni, 30 dni) i czasu potrzebnego firmie pocztowej lub kurierskiej na dostarczenie przesyłki do nabywcy (czas transportu podany w tabeli). Podane informacje o czasie realizacji liczone są w dniach roboczych. Koszt dostawy na paragonie/fakturze zostanie wliczony proporcjonalnie do cen towarów. *** Płatność za pobraniem do 400 zł
|