- książka
Spe salvi. Encyklika o nadziei chrześcijańskiej
Autor: Benedykt XVI
Chrześcijańska nadzieja - to temat najnowszej encykliki /"Spe salvi/" Ojca Świętego Benedykta XVI. Kluczem chrześcijańskiej nadziei jest miłość, szczególnie ta /"miłość bezwarunkowa/", której jedynym źródłem jest Bóg. Współcześnie przeżywany kryzys wiary... czytaj wiecej
- Wydawca:Pallotinum
- Ilość stron: 72
- ISBN: 978-83-7014-586-6

9.49 zł
- Wyślemy w czasie: 7 dni
- Status: Pozycja dostępna
Chrześcijańska nadzieja - to temat najnowszej encykliki /"Spe salvi/" Ojca Świętego Benedykta XVI.
Kluczem chrześcijańskiej nadziei jest miłość, szczególnie ta /"miłość bezwarunkowa/", której jedynym źródłem jest Bóg. Współcześnie przeżywany kryzys wiary - zdaniem papieża - jest przede wszystkim kryzysem chrześcijańskiej nadziei.
Najnowsza papieska encyklika jest częścią tryptyku, poświęconego trzem cnotom teologicznym: miłości, nadziei i wierze. Rozpoczęła go pierwsza encyklika Benedykta XVI /"Deus caritas est/", ogłoszona w styczniu 2006 r.
Sięgając w adwentowe dni po tę wyjątkową lekturę warto zauważyć, że papież - w dość paradoksalny sposób - jako jedno ze źródeł nadziei dla współczesnych ukazuje obraz Sądu Ostatecznego. Benedykt XVI piszę, że /"w chwili Sądu Ostatecznego doświadczamy i przyjmujemy, że Jego miłość przewyższa całe zło świata i zło w nas. Ból miłości staje się naszym zbawieniem i naszą radością. Jest jasne, że nie możemy mierzyć « trwania », tego przemieniającego wypalania, miarami czasu naszego świata. Przemieniający « moment » tego spotkania wymyka się ziemskim miarom czasu - jest czasem serca, czasem « przejścia » w komunii z Bogiem do Ciała Chrystusa. Sąd Boży jest nadzieją, zarówno dlatego, że jest sprawiedliwością, jak i dlatego, że jest łaską/" - dodaje.
Benedykt XVI ukazuje wszystkim wierzącym Matkę Bożą, Maryję jako /"gwiazdę nadziei/". Przypomina, że /"Ona, która przez swoje « tak » otwarła Bogu samemu drzwi naszego świata; Ona, która stała się żyjącą Arką Przymierza, w której Bóg przyjął ciało, stał się jednym z nas, pośrodku nas « rozbił swój namiot ».
Benedykt XVI powracając do korzeni chrześcijaństwa ukazuje jak wielką rewolucją było w ówczesnym świecie świadectwo nadziei, jakie niosło chrześcijaństwo. Stwierdza, że w starożytnym Rzymie w czasach Chrystusa mit utracił swoją wiarygodność a skostniała religia państwowa zredukowała się do pustej ceremonii. /"Racjonalizm filozoficzny zepchnął bogów na margines nierealności. Boskość na różne sposoby była widziana jako moc kosmiczna, natomiast Bóg, do którego można by się modlić, nie istniał/" - pisze Ojciec Święty.
Chrześcijaństwo przynosi zupełnie nową rzeczywistość: /"To nie elementy kosmosu, prawa materii rządzą ostatecznie światem i człowiekiem, ale osobowy Bóg rządzi gwiazdami, czyli wszechświatem; prawa materii i ewolucji nie są ostateczną instancją, ale rozum, wola, miłość - Osoba. (...) Niebo nie jest puste. Życie nie jest zwyczajnym wytworem praw i przypadkowości materii, ale we wszystkim i równocześnie ponad wszystkim jest osobowa wola, jest Duch, który w Jezusie objawił się jako Miłość/".
Tworzy się zatem zupełnie nowa przestrzeń wolności. /"Z nadziei tych osób, dotkniętych przez Chrystusa, wypłynęła nadzieja dla innych, którzy żyli w ciemnościach i bez nadziei. Przejawiła się ona - zauważa Ojciec Święty - przede wszystkim w wielkich wyrzeczeniach, jakie począwszy od starożytnych mnichów, do Franciszka z Asyżu i naszych czasów podejmują ludzie, którzy wstępując do zgromadzeń zakonnych i ruchów religijnych, z miłości do Chrystusa pozostawiają wszystko, aby nieść innym wiarę i miłość Chrystusa, aby pomagać cierpiącym na ciele i na duszy/".
Zatem /"prawdziwą, wielką nadzieją człowieka, która przetrwa wszelkie zawody, może być tylko Bóg - Bóg, który nas umiłował i wciąż nas miłuje «aż do końca», do ostatecznego «wykonało się!»/" - kontynuuje papież.
Przyznaje, że miłość nadaje zupełnie nowy smak i nowy sens życiu człowieka. /"Kogo dotyka miłość, ten zaczyna mieć intuicję, czym właściwie jest «życie». Zaczyna przeczuwać, co znaczy słowo nadziei, na jakie natrafiliśmy w obrzędzie Chrztu: od wiary oczekuję «życia wiecznego» - prawdziwego życia, które całkowicie i bez zastrzeżeń, w całej pełni, po prostu jest życiem/" - czytamy w encyklice.
Papież wyjaśnia, że bez relacji z Bogiem trudno jest mówić o pełni życia. /"Życie w jego pełni jest relacją z Tym, który jest źródłem życia. Jeśli pozostajemy w relacji z Tym, który nie umiera, który sam jest Życiem i Miłością, wówczas tkwimy w życiu. Wówczas « żyjemy »/".
Kluczem chrześcijańskiej nadziei jest miłość, szczególnie ta /"miłość bezwarunkowa/", której jedynym źródłem jest Bóg. Współcześnie przeżywany kryzys wiary - zdaniem papieża - jest przede wszystkim kryzysem chrześcijańskiej nadziei.
Najnowsza papieska encyklika jest częścią tryptyku, poświęconego trzem cnotom teologicznym: miłości, nadziei i wierze. Rozpoczęła go pierwsza encyklika Benedykta XVI /"Deus caritas est/", ogłoszona w styczniu 2006 r.
Sięgając w adwentowe dni po tę wyjątkową lekturę warto zauważyć, że papież - w dość paradoksalny sposób - jako jedno ze źródeł nadziei dla współczesnych ukazuje obraz Sądu Ostatecznego. Benedykt XVI piszę, że /"w chwili Sądu Ostatecznego doświadczamy i przyjmujemy, że Jego miłość przewyższa całe zło świata i zło w nas. Ból miłości staje się naszym zbawieniem i naszą radością. Jest jasne, że nie możemy mierzyć « trwania », tego przemieniającego wypalania, miarami czasu naszego świata. Przemieniający « moment » tego spotkania wymyka się ziemskim miarom czasu - jest czasem serca, czasem « przejścia » w komunii z Bogiem do Ciała Chrystusa. Sąd Boży jest nadzieją, zarówno dlatego, że jest sprawiedliwością, jak i dlatego, że jest łaską/" - dodaje.
Benedykt XVI ukazuje wszystkim wierzącym Matkę Bożą, Maryję jako /"gwiazdę nadziei/". Przypomina, że /"Ona, która przez swoje « tak » otwarła Bogu samemu drzwi naszego świata; Ona, która stała się żyjącą Arką Przymierza, w której Bóg przyjął ciało, stał się jednym z nas, pośrodku nas « rozbił swój namiot ».
Benedykt XVI powracając do korzeni chrześcijaństwa ukazuje jak wielką rewolucją było w ówczesnym świecie świadectwo nadziei, jakie niosło chrześcijaństwo. Stwierdza, że w starożytnym Rzymie w czasach Chrystusa mit utracił swoją wiarygodność a skostniała religia państwowa zredukowała się do pustej ceremonii. /"Racjonalizm filozoficzny zepchnął bogów na margines nierealności. Boskość na różne sposoby była widziana jako moc kosmiczna, natomiast Bóg, do którego można by się modlić, nie istniał/" - pisze Ojciec Święty.
Chrześcijaństwo przynosi zupełnie nową rzeczywistość: /"To nie elementy kosmosu, prawa materii rządzą ostatecznie światem i człowiekiem, ale osobowy Bóg rządzi gwiazdami, czyli wszechświatem; prawa materii i ewolucji nie są ostateczną instancją, ale rozum, wola, miłość - Osoba. (...) Niebo nie jest puste. Życie nie jest zwyczajnym wytworem praw i przypadkowości materii, ale we wszystkim i równocześnie ponad wszystkim jest osobowa wola, jest Duch, który w Jezusie objawił się jako Miłość/".
Tworzy się zatem zupełnie nowa przestrzeń wolności. /"Z nadziei tych osób, dotkniętych przez Chrystusa, wypłynęła nadzieja dla innych, którzy żyli w ciemnościach i bez nadziei. Przejawiła się ona - zauważa Ojciec Święty - przede wszystkim w wielkich wyrzeczeniach, jakie począwszy od starożytnych mnichów, do Franciszka z Asyżu i naszych czasów podejmują ludzie, którzy wstępując do zgromadzeń zakonnych i ruchów religijnych, z miłości do Chrystusa pozostawiają wszystko, aby nieść innym wiarę i miłość Chrystusa, aby pomagać cierpiącym na ciele i na duszy/".
Zatem /"prawdziwą, wielką nadzieją człowieka, która przetrwa wszelkie zawody, może być tylko Bóg - Bóg, który nas umiłował i wciąż nas miłuje «aż do końca», do ostatecznego «wykonało się!»/" - kontynuuje papież.
Przyznaje, że miłość nadaje zupełnie nowy smak i nowy sens życiu człowieka. /"Kogo dotyka miłość, ten zaczyna mieć intuicję, czym właściwie jest «życie». Zaczyna przeczuwać, co znaczy słowo nadziei, na jakie natrafiliśmy w obrzędzie Chrztu: od wiary oczekuję «życia wiecznego» - prawdziwego życia, które całkowicie i bez zastrzeżeń, w całej pełni, po prostu jest życiem/" - czytamy w encyklice.
Papież wyjaśnia, że bez relacji z Bogiem trudno jest mówić o pełni życia. /"Życie w jego pełni jest relacją z Tym, który jest źródłem życia. Jeśli pozostajemy w relacji z Tym, który nie umiera, który sam jest Życiem i Miłością, wówczas tkwimy w życiu. Wówczas « żyjemy »/".
- Wydawca:Pallotinum
- Autor:Benedykt XVI
- Rok wydania: 2007
- Oprawa: miękka
- Ilość stron: 72
- Wymiar: 125x200 mm
- EAN:9788370145866
- ISBN: 978-83-7014-586-6
- Data: 2009-05-15
- ID: 133650
Przesyłka Krajowa: | |||||||||
Poczta Polska - odbiór w placówce pocztowej Czas transportu** 2-3 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 9,90 | 8,90 | 7,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 9,90 | 8,90 | 7,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 12,90 | 11,90 | 10,90 | gratis! | |||||
KURIER Pocztex – dostawa do klienta Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 10,90 | 9,90 | 8,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 10,90 | 9,90 | 8,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 13,90 | 11,90 | 10,90 | gratis! | |||||
ORLEN Paczka – odbiór w punkcie Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 9,70 | 8,70 | 8,70 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 9,70 | 8,70 | 8,70 | gratis! | |||||
Pobranie*** | 11,70 | 10,70 | 10,70 | gratis! | |||||
Paczkomaty 24/7 InPost Czas transportu** 1-2 dni robocze |
|||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149,99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 12,90 | 12,90 | 12,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 12,90 | 12,90 | 12,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 13,90 | 13,90 | 13,90 | gratis! | |||||
Przesyłka kurierska INPOST – dostawa do klienta Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 12,90 | 12,90 | 12,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 12,90 | 12,90 | 12,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 13,90 | 13,90 | 13,90 | gratis! | |||||
Przesyłka kurierska GLS – dostawa do klienta Czas transportu** 1-2 dni robocze | |||||||||
Forma płatności: | Wartości towarów*: | ||||||||
do 149.99 | od 150 | od 240 | od 299 | ||||||
Przelew | 19,90 | 19,90 | 19,90 | gratis! | |||||
Karta lub szybki przelew Przelewy24.pl | 19,90 | 19,90 | 19,90 | gratis! | |||||
Pobranie | 21,90 | 21,90 | 21,90 | gratis! | |||||
Przesyłka Zagraniczna: | |||||||||
Poczta Polska przesyłka zagraniczna Czas transportu** 6-7 dni robocze | |||||||||
Karta | wyliczany automatycznie | ||||||||
* Koszt dostawy wg wartości zamówionych towarów (ceny brutto w PLN) ** UWAGA: Całkowity czas realizacji zamówienia to suma czasu potrzebnego na skompletowanie, zapakowanie i dostarczenie zamowienia do firmy pocztowej lub kurierskiej (oznaczony przy każdym produkcie - wyślemy w czasie: 24 h, 48 h, 2-4 dni, 3-5 dni, 7 dni, 14 dni, 21 dni, 30 dni) i czasu potrzebnego firmie pocztowej lub kurierskiej na dostarczenie przesyłki do nabywcy (czas transportu podany w tabeli). Podane informacje o czasie realizacji liczone są w dniach roboczych. Koszt dostawy na paragonie/fakturze zostanie wliczony proporcjonalnie do cen towarów. *** Płatność za pobraniem do 400 zł
|