Księgarnia religijna nr 1 w Polsce!

Twój koszyk jest pusty.

Witaj! / Rejestracja Zaloguj

Książka o założeniu pierwszych mnichów

Jan Nepos Sylwaniusz Biskup Jerozolimski XLIV

Oceń jako pierwszy

  • Wydawca: Flos Carmeli
  • Rok wydania: 2011
  • ISBN: 9788361727316
  • Format: 135x205
  • Stron: 190
  • Rodzaj okładki: Miękka
Nasza cena:
20,00 zł
  • Dostawa już od 9,90zł! Więcej
  • Czas realizacji maks.:
    3 dni roboczych (plus 1-2 dni na dostawę)
Opis
Życie karmelitańskie tkwi głęboko swymi korzeniami w tradycji. Oblicze jej jest zdecydowane; znajduje ona najpełniejsze, a zarazem typowe uosobienie w prośbie Elizeusza o dwoistego ducha. Duch bogomyślności, czyli życia wewnętrznego, kojarzy się razem z apostolstwem, czyli życiem czynnym, ale tak, że życie czynne wychodząc z modlitwy, do niej zmierza, szerząc jej znajomość.


Książka o założeniu pierwszych mnichów Jana Neposa Sylwaniusza, Biskupa Jerozolimskiego XLIV (współczesnego św. Augustynowi, Hieronimowi i Chryzostomowi) stanowi to pierwszorzędne źródło ducha karmelitańskiego i dlatego książka ta nie może być dla nas obojętna - jest ona teraz potrzebna, by przyszłe życie, życie odrodzone, spoczęło na istotnie karmelitańskich podwalinach, by wzrastało w duchu karmelitańskim.
Spis treści
OD REDAKCJI
PRZEDMOWA
TREŚĆ REGUŁY albo USTAW JANOWYCH
Rozdział 1. Charakter dzieła; pochodzenie Eliasza – wielkiego Proroka Pańskiego
Rozdział 2. Eliasz z natchnienia Bożego pierwszym wodzem mnichów
Rozdział 3. Wzgarda rzeczy ziemskich
Rozdział 4. Zaparcie się własnej woli
Rozdział 5. Samotność i czystość
Rozdział 6. Potrzeba miłości
Rozdział 7. Siła doskonałej miłości
Rozdział 8. Wytrwanie w życiu i doskonałości mniszej; przeciw niecierpliwości
Rozdział 9. Doskonałość życia św. Eliasza według zasad, które od Pana otrzymał dla siebie i swoich następców
Rozdział 10. Pierwsi naśladowcy Eliasza i powód nazwy synów prorockich
Rozdział 11. Niektórzy z uczniów Eliasza obdarzeni duchem proroctwa
Rozdział 12. Czyny św. Jonasza Proroka, ucznia wielkiego Eliasza
Rozdział 13. Życie św. Elizeusza, ucznia Eliaszowego
Rozdział 14. Historia św. Micheasza, ucznia Eliaszowego
Rozdział 15. Prorok Abdiasz, Sługa Boży, uczeń Eliasza
Rozdział 16. Eliasz wzorem doskonałości dla swoich uczniów. Karmelici mają od niego następstwo dziedziczne, inni naśladownictwo
Rozdział 17. Dlaczego duchowi potomkowie św. Eliasza od Karmelu a nie od Kerit biorą nazwę
Rozdział 18. Wyjaśnienie widzenia św. Eliasza w jaskini góry Horeb
Rozdział 19. Wielki Eliasz osadza zakon eremicki na górze Karmel jako w miejscu najdogodniejszym dla jego uwiecznienia
Rozdział 20. Sława góry Karmel wonią zamieszkania i cudów św. Eliasza sprawia kontynuację życia eremickiego
Rozdział 21. Pobożność pustelników góry Karmel w Starym i Nowym Testamencie
Rozdział 22. Niektóre wspólnoty synów prorockich położone na przedmieściach
Rozdział 23. Dlaczego eremici karmelitańscy zwani są niekiedy anachoretami
Rozdział 24. Prorok Boży Eliasz do raju przeniesiony kiedyś ma powrócić
Rozdział 25. Prorok Pański Elizeusz następcą Eliasza w Duchu i na przełożeństwie
Rozdział 26. Niektóre cuda św. Elizeusza i jego ojcowska troska o powierzonych mu synów
Rozdział 27. Przedziwne zorganizowanie życia Rekabitów na wzór życia synów prorockich
Rozdział 28. Elizeusz czyni słodkimi kolocyntydy i rozmnaża chleb wobec synów prorockich według norm życia wspólnotowego
Rozdział 29. Karmelici pozostają wolni od wspólnej niewoli Izraelitów
Rozdział 30. Również Rekabici zostali wolno puszczeni przez nieprzyjacielskich Chaldejczyków
Rozdział 31. Mnisi w Starym Testamencie przez prostą wiarę byli prawdziwymi chrześcijanami
Rozdział 32. Św. Jan Chrzciciel mnichem Zakonu Eliaszowego
Rozdział 33. Mnisi Eliańscy ochrzczeni przez Jana zostają pouczeni o Chrystusowym Chrzcie w Duchu
Rozdział 34. Zakonnicy w Jerozolimie wywodzący się z rozproszonych Żydów
Rozdział 35. Położenie klasztoru w Jerozolimie i napływ pustelników karmelitańskich na obchód Zielonych Świąt
Rozdział 36. Nawrócenie się wielu z synów prorockich do pełnego chrześcijaństwa w dzień Zielonych Świąt
Rozdział 37. Pod wpływem cudu uzdrowienia chromego i przemówienia Piotra nawraca się reszta synów prorockich
Rozdział 38. Pustelnicy karmelitańscy stają się pomocnikami Apostołów rozmiłowanymi w alegoriach starych pism
Rozdział 39. Karmelici po otrzymaniu światła Ewangelii jaśniej wglądają w tajemnice objawione im niegdyś przez Eliasza
Rozdział 40. Alegoria czasu narodzenia Najświętszej Maryi Panny według tradycji podanej przez św. Eliasza
Rozdział 41. Dziewictwo Najświętszej Bogarodzicy objawione w tym samym widzeniu
Rozdział 42. Karmelici Starego Testamentu modlą się do Boga, aby posłał Zbawiciela symbolizowanego przez deszcz
Rozdział 43. Przyczyny, dla których Karmelici zwani są Braćmi Najświętszej Maryi Panny i o kaplicy wybudowanej przez nich na górze Karmel ku pamięci i czci Najświętszej Dziewicy
Rozdział 44. O ubraniu mnichów z góry Karmel, na początek o pasie i jego mistycznym znaczeniu
Rozdział 45. O melocie z owczej skóry, dawnym habicie Karmelitów i jego tajemniczym znaczeniu
Rozdział 46. O wierzchniej szacie, czyli szkaplerzu
Rozdział 47. O białym płaszczu
Rozdział 48. O lasce i jej duchownym znaczeniu
Zakończenie książki o założeniu pierwszych mnichów pod Starym Prawem powstałych a w Nowym trwających, czyli inaczej Reguły Jana Jerozolimskiego
Litania do św. Eliasza Proroka
Informacje dodatkowe
Rodzaj okładki Miękka
Autor Jan Nepos Sylwaniusz Biskup Jerozolimski XLIV
ISBN 9788361727316
Liczba stron 190
Format okładki 135x205
Rok wydania 2011
Tagi produktów

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.